1,114

شارژ گاز یخچال بکو Beko چه موقع انجام می شود و در چه صورتی باید گاز یخچال بررسی و در صورت کمبود گاز، موتور شارژ گاز گردد. با ما همراه باشید.

شارژ گاز یخچال بکو Beko

کمبود گاز یخچال بکو Beko

کمبود گاز یخچال نشانه آشکاری از سرما نداشتن یخچال می باشد. زمانی که یخچال گاز نداشته باشد یعنی عاملی برای سرمای یخچال وجود ندارد.

در نتیجه موتور ممکن است یکسره کار کند و حتی بیش از اندازه داغ شود. پیشنهاد می کنیم حتما این مشکل را جدی بگیرید تا به موتور یا کمپرسور یخچال آسیبی وارد نشود.

تهران سرویس شارژ گاز یخچال بکو Beko

چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده است؟

کمبود گاز یخچال دارای علائم زیر می باشد:

  • کاهش سرمای یخچال
  • کاهش سرمای فریزر
  • یکسره کار کردن موتور یا کمپرسور
  • عدم یخ ساختن یخساز (اغلب در یخچال های ساید بای ساید)
  • داغ بودن بیش از حد موتور

گاز مورد استفاده در یخچال بکو

یخچال Beko از دو نوع گاز استفاده کی کند:

گاز R600a

گاز اکثر موتور های یخچال های ساید بای ساید بکو و موتور های اینورتر بکو از این نوع می باشد. گاز R600 دارای آلایندگی کمتری می باشد. ولی نسبت به گاز R134a قیمت بالاتری دارد.

گاز R134a

گازی که بیشتر در تمام مدل های یخچال استفاده می شود گاز R134a می باشد. این گاز هم مبرد خوبی برای سرما می باشد و هم کیفیت و قیمت مناسبی دارد.

به همین دلیل حتی در یخچال فریزرهای دوقلو بکو نیز از گاز R134a برای سرما سازی یخچال استفاده می شود.

علت تمام شدن گاز یخچال بکو

تمام شدن گاز یخچال بکو ناشی از بروز نشتی می باشد. نشتی گاز منجربه خالی شدن گاز یخچال می گردد.

تشخیص اینکه نشتی از کجا می باشد توسط تکنیسین تعمیر یخچال بکو انجام می شود. زیرا با چشم عادی نمی توان محل نشتی را پیدا کرد.

مدت زمان مورد نیاز برای تمام شدن گاز یخچال بکو

مدت زمان خالی شدن گاز یخچال بکو بستگی به اندازه نشتی دارد. هر اندازه نشتی گاز بیشتر باشد گاز سریع تر خالی می شود.

هر اندازه میزان نشتی گاز کمتر باشد گاز آهسته تر کم می شود. در حالت هایی ممکن است نشتی گاز حتی تا 2 سال ادامه یابد.

محل نشتی گاز یخچال کجاست؟

  • لوله ورودی گاز
  • لوله رفت و برگشت گاز
  • موتور یا کمپرسور
  • کندانسور یخچال
  • اواپراتور
  • تریزون یا یخساز (یخچال های قدیمی بکو)

قیمت شارژ گاز یخچال فریزر و ساید بای ساید بکو

شارژ گاز یخچال طوری می باشد که نمی توان به صورت 100% قیمت قاطع گفت زیرا ممکن است نشتی گاز وجود داشته باشد که آن هم به صورت جداگانه حساب می شود.

هزینه شارژ گاز یخچال فریزر بکو در تاریخ 06-03-1400 بین 300 هزار تومان تا 800 هزار تومان می باشد.

هزینه شارژ گاز یخچال ساید بای ساید بکو در تاریخ 06-03-1400 بین 400 هزار تومان تا 900 هزار تومان می باشد.

شارژ گاز یخچال بکو در محل

اگر ساکن تهران یا کرج می باشید به راحتی می توانید با شرکت بزرگ و معتبر تهران سرویس تماس بگیرید و درخواست شارژ گاز یخچال فریزر یا ساید بای ساید BEKO خود را ثبت کنید.

تکنیسین های شرکت تهران سرویس در سریع ترین زمان ممکن به محل آدرس شما مراجعه می کنند و عرض 1 ساعت یخچال شما شارژ گاز می گردد.

شارژ گاز یخچال بکو

همه‌ی ما می دانیم که یخچال تا چه در آشپزخانه مهم و ضروری است. در مواقعی که این دستگاه مهم به مشکل بخورد باید سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام نمائید. یکی از این مشکلات ممکن است کمبود گاز در یخچال باشد که در ادامه توضیحات بیشتری را در این رابطه به شما ارائه خواهم داد.

گاز در خنک نگه داشتن فضای داخلی یخچال نقش بسیار مهمی را دارد. گازی که در یخچال ها استفاده میشود میتوان گفت یک نوع گاز شیمیایی است که ب نقطه تبخیر کم فشرده شده است و برای همین میتواند فضای یخچال را خنک نگه دارد.

کاهش سرمای یخچال

به طور مطلوب باید یخچال به میزان لازم در فضای داخلی خود سرما داشته باشد تا از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری کند و همچنین آن ها را تا مدتی تازه نگه دارد. این روال تا زمانی ادامه میابد که گاز یخچال هیچ مشکلی اعم از نشتی و کم شدن نداشته باشد.

در غیر این صورت، گاز یخچال که خنک کننده یخچال است به هر دلیلی کم و یا دچار نشتی شده باشد دیگر یخچال قادر به تامین سرما نخواهد بود و مشکلاتی مثل فاسد شدن مواد غذایی را در پی خواهد داشت. توصیه میکنیم برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدی تر از تهران سرویس کمک های لازم را دریافت کنید.

یکسره کار کردن موتور یخچال

زمانی که گاز یخچال دچار نشتی میشود، اجزای مهم یخچال از جمله موتور که حکم قلب را برای یخچال دارد سخت تلاش میکند که دمای یخچال بالا نرود. چون وقتی دمای یخچال بالا برود کمپرسور و کندانسور فشار زیادی را متحمل شده تا یخچال را به دما مورد نیاز برسانند.

کاملا واضح است که تحت چنین شرایطی موتور یا کمپرسور یخچال بدون وقفه کار میکند و به هیچ وجه نیز خاموش نمیشود. شاید با این کار سرمای لازم یخچال فراهم شود ولی این کمپرسور است که آسیب جدی تری میبیند.

وجود بوی بد و ناخوشایند از یخچال

علت بوی بد یخچال با روش حل مشکل

گاز فریون یک گاز بدون هیچ گونه بو است که وقتی بخاطر هر حادثه ای دچار نشتی میشود، قادر است که بوی شیمیایی انتشار دهد. چنان چه که شما شاهد بوی عجیبی از سمت یخچال بودید از یک تعمیرکار کمک بگیرید چون تشخیص دادن و برطرف کردن چنین مشکلی به دانش فنی در این زمینه نیاز دارد.

تست و بررسی میزان گاز فریون

اگر میخواهید اندازه و میزان گاز فریون موجود را اندازه گیری کنید، می‌توانید با استفاده از دو مرحله زیر این کار را به درستی انجام دهید:

  • با احتیاط لوله های کندانسور را لمس کنید، اگر این لوله ها سرد باشند و همچنان یخچال در حال کار کردن باشد یعنی یخچال دچار نشتی گاز شده است. اگر این لوله ها داغ یا گرم باشند به معنای نداشتن مشکل نشتی گاز است.
  • در مرحله دوم توصیه میشود دوشاخه یخچال را از برق جدا کنید، و دقیق به یخچال گوش دهید اگر که یخچال صداهای معمولی خود را داشت به معنای کافی بودن گاز آن است، ولی اگر هیچ صدایی به گوشتان نخورد پس حتما گاز یخچال در اثر نشتی خالی شده است.
5/5 - (3 امتیاز)

تماس با شما !

دوستان عزیزی که در تهران یا کرج زندگی می کنند می توانند با پر کردن فرم زیر درخواست بازدید حضوری تکنیسین تعمیرات یخچال را ثبت نمایند تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.







    فقط استان های تهران و کرج
    Select an option
    شماره تلفن *
    Fill out this field

    آیا به تعمیرکار احتیاج دارید؟

    4 دیدگاه. Leave new

    • […] پیشنهاد می کنیم: شارژ گاز یخچال بکو […]

      پاسخ
    • سلام من چندماهه سایدبکو خریدم صدایی شبیه به چکه کردن اب میده که ازار دهنده س مخصوصا شبها موقع خواب خیلی بده…تکنسین های بیسوادشون اومدن اما خب جواب درستی ندادن.اخر گفتن مشکل چرخش گازه که مهم نیست و طبیعیه اگه بخولید میشه گاز زد یک در صد شاییییددد قطع بشه صدا.اونم چون لوله های گاز جوش خوردن به بدنه نیاز به جوشکاری داره…حالا من موندم که با لین صدای ازاردهنده چه کنم

      پاسخ
    • سلام من چندماهه سایدبکو خریدم صدایی شبیه به چکه کردن اب میده که ازار دهنده س مخصوصا شبها موقع خواب خیلی بده…تکنسین های بیسوادشون اومدن اما خب جواب درستی ندادن.اخر گفتن مشکل چرخش گازه که مهم نیست و طبیعیه اگه بخولید میشه گاز زد یک در صد شاییییددد قطع بشه صدا.اونم چون لوله های گاز جوش خوردن به بدنه نیاز به جوشکاری داره…حالا من موندم که با لین صدای ازاردهنده چه کنم

      پاسخ
    • یوسف آقاجانیان
      2020-09-22 3:00 ق.ظ

      گاز ساید خالی شده سیستم گاز رسانی باید چک شود

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Fill out this field
    Fill out this field
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

    مقالات آموزشی یخچال